با گسترش تکنولوژی، ابزارهای جدید و به روز به تمامی زمینه ها ورود پیدا کرده اند و دنیای فشن نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از بهترین راه ها برای طراحی مانتو این است که ایده های خود را در نرم افزارهای مخصوص پیاده سازی کنید. این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا طرح نهایی شما بی نقص و دقیق از آب درآید. هم چنین آشنایی با نرم افزارهایی از جمله Photoshop یک مزیت است که در بسیاری از زمینه های دیگر به کمک تان خواهد آمد.

 

برای طراحی مانتو باید بتوانید خوب الهام بگیرید

یکی از مراحل بسیار مهم در طراحی مانتو، الهام گرفتن است. الهام گرفتن به معنای خلق یک ایده در ذهن به کمک دیدن، خواندن یا شنیدن است. در این قدم باید منابعی که از آن ها الهام می‌گیرید را پیدا کنید. مثلا ممکن است برای شما طبیعت منبع الهام بسیار قوی ای به شمار بیاید. پس باید به طبیعت و جزییات آن توجه بیشتری داشته باشید و آن ها را در ایده پردازی و طراحی های خود وارد کنید.

به یاد داشته باشید که اگر قرار است که برای خودتان مانتو طراحی کنید باید به ویژگی های شخصیتی، استایل و بدن تان توجه کنید و اگر برای افراد دیگری طراحی می‌کنید، از خود بپرسید که مهم ترین ویژگی آن ها چیست و به طور کلی چه ویژگی هایی را دارا هستند.

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید در این مرحله انجام دهید این است که از ترندهای فشن در حال حاضر و گذشته ایده بگیرید و آن ها را باهم تلفیق کنید. آن ها را به سبک و سلیقه ی خودتان تغییر دهید تا در نهایت یک طرح منحصر به خودتان را خلق کنید.

 

 

برای طراحی مانتو پارچه‌ها را بشناسید

شناخت پارچه‌ها و خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها، به شما در پیاده‌سازی طرح مانتوی مورد نظر کمک بسیار زیادی می‌کند. برای مثال اگر مانتویی که طراحی کرده‌اید حال رسمی‌تر و ایستاده‌ای دارد، باید بدانید چه نوع پارچه‌هایی برای این مدل بهتری هستند. با شناخت پارچه‌ها، خلاقیت و ایده پردازی شما برای طراحی مدل های متنوع تر نیز افزایش پیدا می‌کند. ممکن است در بعضی از مواقع با دیدن یک پارچه، طرح متناسب با آن نیز به ذهن تان خطور کند.

 

 

برای طراحی مانتو٬ باید به رنگ‌ها و الگوها توجه کنید

اگر از شما پرسیده شود که اولین چیزی که در یک ماتو قابل رویت است، چه چیزی‌ست، به احتمال بسیار زیاد پاسخ خواهید “رنگ”. رنگ‌ها نماد بسیاری از احساسات و جزییاتی هستند که یک طراح به گونه‌ای کاملا آگاهانه از آن‌ها استفاده می‌کند. در هنگام طراحی یک مانتو باید بدانید که می‌خواهید آن را در چه فصل، موقعیت و مکانی به تن کنید. سپس با توجه به تمام اطلاعاتی که در دست دارید، رنگ را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که آگاهی داشتن از تئوری رنگ‌ها هم کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

شناخت رنگ‌ها، آگاهی داشتن از کاربرد آن‌ها، آشنایی با طیف‌های رنگی، دانستن معنا و مفهوم رنگ ها و شناخت رنگ‌های متضاد و مکمل می تواند در دقیق‌تر شدن انتخاب‌تان موثر باشد.

 

 

تا اینجا٬ اصول پایه‌ای طراحی مانتو را گوشزد کردیم٬ از اینجا به بعد به این سوال پاسخ می‌دهیم که چطور مانتو طراحی کنیم؟

 

منبع » سایت کمدا